Printre recomandarile de investitii ale anului 2016, se afla si sectorul producatorilor de tigarete. Philip Morris International Inc (N: PM), British American Tobacco PLC (N: ITO), Altria Group (N: MO) și Reynolds American Inc (N: RAI) au atras atentia investitorilor, depasind performantele indicelui S&P 500. 3 dintre cele 4 companii se afla in zona verde, doar una fiind in scadere cu 0,01%.
Clasamentul arata asa: 1.Reynolds, detine marcile Newport, Camel, Pall Mall and Ken a avut un castig de 11,24% de la inceputul anului, pe locul 2 se afla Altria Group care include brand-urile Chesterfield, Parliament, L&M and Marlboro a inregistrat o crestere de 7,2%, urmeaza Philip Morris International, co-owner la Marlboro, L&M, Bond Street, Sampoerna A, Parliament, Philip Morris, Chesterfield, Lark, Fortune, Dji Sam Soe plus alte brand-uri locale, au avut crestere de 5,08%, iar British American Tobacco a inregistrat o scadere minimala de 0,01% in timp ce indicele S&P 500 a scazut cu 3,2%.
Un beneficiu major este si faptul ca aceste companii platesc dividende, in conditiile unei piete turbulente si nesigure, cu ratele dobanzilor scazute chiar negative, importanta acodarii dividendelor creste de 10 ori.
Dividendul acordat de Reynolds este de 1,68 usd si reprezinta un randament de 3,34% per actiune, cu 35% mai mult decat media dividendelor acordate. Altria ofera 2,26 usd, cu un randament de 3,67% per actiune, cu 48% mai mult decat media dividendelor. Valoarea unui dividend Philip Morris per actiune este de 4,08usd cu un randament de 5.36% pe actiune, cu 80% mai mult decat media. Cel mai “gras” dividend este acordat in fiecare an de catre British American Tobacco, in valoare de 5,82usd, randament de 5,36%, dublu fata de media pe acest sector.
In ultimii 10 ani, strategia fiecarei companii din cele 4 mai sus mentionate a fost de sta aproape de investitori prin acordarea de dividende, platind peste 70% din profitul companiei actionarilor.
Procentul fumatorilor din US este in scadere, de la 20,9% in 2005 la 16.8% in prezent -cel mai mic procent de pana acum- perspectivele de crestere ale acestui sector sunt puternic sustinute de catre populatia din tarile emergente ca India, China, Rusia si Indonezia unde mai mult de 50% din populatia adulta de sex masculin, fumeaza. Cele 4 tari reprezinta o treime din populatia totala, asadar inca exista piata de desfacere pentru aceste companii.
Acestea fiind spuse, companiile de tutun au o pozitie puternica in prezent, tigarile fiind considerate un produs ieftin, puternic cauzatoare de dependenta iar in tarile in care alcoolul este interzis din motive religioase, fumatul este considerat un “pacat” legal.
Actiunile performeaza in piata, rata de distribuire a dividendelor este buna, bine pozitionati global, putem afirma ca cel putin pe termen scurt (pe termen lung, parcursul acestor companii fiind destul de neclar) putem inregistra succes avand aceste companii in portofoliul nostru.
Descoperirile științifice si legislatiile din ce in ce mai agresive anti-fumat ar putea paraliza activitatea companiilor de tutun în cele din urmă, dar asta peste cateva decade.