Site icon Investors Club

Contracte de 2,5 milioane de euro in Q1 pentru Posta Romana

posta romana

În primele trei luni ale acestui an, Poşta Română a câştigat 70% din procedurile de achiziţie publică pentru servicii poştale, valoarea estimată a contractelor încheiate depăşind 11 milioane de lei (2,5 milioane de euro).

Cel mai important contract câştigat prin această procedură, în perioada de referinţă, este cel încheiat cu Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, în valoare de 7,92 milioane de lei (1,7 milioane de euro). Poşta Română va presta, pentru această autoritate contractantă, servicii de corespondenţă internă din categoria standard, recomandată, şi corespondenţă internă cu AR (confirmare de primire).

„În contextul unei pieţe concurenţiale foarte puternice şi al unor proceduri de licitaţie din ce în ce mai complexe pe segmentul serviciilor poştale, Poşta Română s-a înscris pe un trend ascendent din perspectiva contractelor câştigate. Cerinţele tehnice impun standarde tot mai ridicate privind distribuţia de corespondenţă, iar structura operaţională a companiei răspunde eficient acestor cerinţe. În plus, strategia de investiţii a Poştei Române va securiza, în următorii ani, cota de piaţă a companiei pe acest segment. În acest moment, operatorul naţional de servicii poştale este partener de contract cu toate Direcţiile Regionale ale Finanţelor Publice din România”, a declarat Irina Purcaru, Directorul Direcţiei Operaţiuni şi Relaţii Comerciale.

Operatorul naţional de servicii poştale a câştigat, în intervalul ianuarie-martie 2016, 28 de licitaţii dintr-un total de 40 de proceduri lansate de autorităţile contractante. În anul 2015, Poşta Română a câştigat, în total, 63 de proceduri din cele 89 atribuite, ceea ce reprezintă o pondere de 70% din procedurile de achiziţie, pentru servicii poştale, comunicate de către autorităţile contractante. Cel mai important contract câştigat, în 2015, în cadrul unei proceduri de achiziţie publică, a fost cel încheiat cu Ministerul Justiţiei, în valoare de peste 30 de milioane de lei (6,8 milioane de euro).

Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează.

In luna martie a acestui an, Poşta Română Broker de Asigurare (PRBA) a intrat pe piaţa asigurărilor de sănătate în sistem privat, printr-un produs inovativ, lansat în colaborare cu Asigurarea Românească – Asirom Vienna Insurance Group şi cu prestatorul medical general Medical Ocupational (Medoc). Poliţa Aromedica Poşta, care are o primă anuală de 450 de lei, va oferi asiguraţilor acces la servicii medicale în cazul unor îmbolnăviri neaşteptate sau îngrijiri medicale în cazul vătămărilor corporale în urma unui accident.

Asigurarea permite accesul la o reţea naţională de peste 800 de furnizori privaţi de servicii medicale, iar decontarea este directă. Astfel, asiguratul nu este nevoit să plătească pentru serviciile medicale acoperite de poliţă, decontarea desfăşurându-se direct între clinică şi asigurator. Aromedica Poşta include atât servicii medicale în ambulatoriu (consultaţii de specialitate, analize de laborator, ecografii, radiologie, radioscopie, screening cancer etc.), cât şi spitalizare în unităţi private şi publice, tratamente stomatologice, consultaţii oftalmologice şi dispozitive de protezare pentru auz şi văz.

Potrivit rezultatelor financiare preliminate pentru 2015, Poşta Română a înregistrat anul trecut un profit brut de 19,2 milioane de lei (4,3 milioane de euro). Cheltuielile cu investiţiile au crescut cu peste 24% faţă de 2014, în timp ce cheltuielile totale s-au diminuat cu aproximativ 7%. În acelaşi timp, veniturile ocazionale înregistrate în 2014 şi produse prin distribuirea cardului naţional de sănătate au influenţat negativ componenta totală a veniturilor în 2015. Fără această influenţă, veniturile totale ar fi înregistrat un avans, fiind susţinute semnificativ atât de veniturile din colete (care au crescut cu 13%), cât şi de veniturile financiare (avans de peste 20%).

În primul semestru al acestui an, operatorul naţional de servicii poştale derulează un proiect-pilot de implementare a unor criterii de performanţă în rândul angajaţilor. Într-o primă fază, acestea vor fi aplicate la nivel judeţean, sub directa coordonare a şefilor Oficiilor Judeţene Poştale (OJP-uri). De asemenea, rezultatele înregistrate în mai puţin de un an de activitate a brokerului Poştei Române – PRBA – confirmă strategia companiei de a-şi diversifica portofoliul spre segmentele cu potenţial de creştere.

„Încercăm să schimbăm modul de lucru în Poşta Română şi am apreciat suportul sindicatelor în acest sens. O parte din doleanţele partenerilor sociali sunt perfect justificate şi vrem să le acordăm tot suportul pentru soluţionarea lor. Pe de altă parte, aşteptăm pragmatism, realism şi implicare reală în activitatea companiei. Mizăm ca, până la finalul lunii martie, să primim acordul de facto al băncii centrale pentru demararea proiectului de servicii financiare la ghişeu. Agenda Poştei Române este plină şi ea rămâne neschimbată: consolidarea profitului, diversificarea şi creşterea calităţii serviciilor. Orice discuţie legată de poziţia financiară a Poştei Române trebuie argumentată cu cifre. Restul sunt poveşti”, a precizat Alexandru Petrescu.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.

Exit mobile version