fbpx

PETROMIDIA

In cadrul dosarului Rompetrol II, Procurorii DIICOT au dispus schimbarea încadrării juridice și efectuarea în continuare a urmăririi penale față de un număr de 14 suspecți pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu, complicitate la abuz în serviciu, înșelăciune, complicitate la înșelăciune, delapidare, complicitate la delapidare, evaziune fiscală, complicitate la evaziune fiscală, spălare de bani, manipularea pieței de capital prin tranzacții sau ordine de tranzacționare: a) care dau sau ar putea da semnale false sau care induc în eroare în legătură cu cererea, oferta sau prețul instrumentelor financiare b) care mențin prin acțiunea uneia sau a mai multor persoane acționând împreună, prețul unuia sau al mai multora instrumente financiare, la un nivel anormal ori artificial, utilizare a informației privilegiate.

Se pare că în cursul anului 1998, mai multe persoane au constituit un grup infracțional organizat transfrontalier care a avut drept scop desfășurarea unor ample activități infracționale în vederea inducerii în eroare a autorităților române cu ocazia încheierii și derulării unor contracte de privatizare, folosirea și/sau însușirea sumelor de bani ce erau destinate bugetului consolidat al statului, neevidențierea în actele contabile ale societăților pe care le controlau a operațiunilor comerciale efectuate și a veniturilor realizate, spălarea sumelor de bani rezultați din activitățile infracționale și externalizarea fondurilor astfel obținute din activitățile infracționale.

La grupul infracțional astfel constituit au aderat ulterior sau l-au sprijinit și alte persoane care prin exercitarea cu rea credință sau defectuoasă a atribuțiilor de serviciu au favorizat atingerea scopurilor pentru care a fost inițiat și constituit grupul infracțional respectiv dispariția creanțelor statului din evidența contabilității publice(creanța Libia și Turkmenistan), delapidarea sumelor de bani ce se cuveneau bugetului de stat ca urmare a activităților de prelucrare, respectiv vânzare a produselor finite și a produselor derivate purtătoare de acciză, neplata cu rea credință a obligațiilor fiscale în întregime sau în parte prin nedeclararea veniturilor, ascunderea obiectului sau a sursei impozabile, stingerea datoriilor către bugetul de stat sub diferite forme, însușirea, traficarea și/sau folosirea în interesul personal al membrilor grupului infracțiomal sau al entităților juridice ce au făcut/fac parte din grupul ROMPETROL a acestor sume de bani, activitate ce a culminat cu inițierea, promovarea și adoptarea Ordonanței de Urgență 118/2003 prin care obligațiunile bugetare restante pe care SC ROMPETROL RAFINARE SA le înregistra la data de 30.09.2003 în cuantum  aproximativ 603 milioane de dolari, au fost convertite în obligațiuni subscrise de către Ministerul Finanțelor Publice.

Prin ordonanța din data de 06.05.2016 procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism — Structura Centrală au dispus instituirea sechestrului asigurător, în vederea recuperării pagubei cauzate prin infracțiuni și a confiscării speciale, până la concurența sumelor de 1.724.168.825 Ron, 290.786.616 USD și 34.941.924 EURO asupra bunurilor mobile și imobile aparținând unui număr de 4 suspecți cât și asupra bunurilor mobile și imobile aparținând KAZ MUNAY GAZ INTERNATIONAL NV(fostă THE ROMPETROL GROUP NV), SC OILFIELD EXPLORATION BUSINESS SOLUTIONS SA(fostă SC ROMPETROL SA) și SC ROMPETROL RAFINARE SA în calitate de părți responsabile civilmente.

Prin ordonanța din data de 06.05.2016 procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism — Structura Centrală au dispus instituirea sechestrului asigurător, în vederea recuperării pagubei cauzate prin infracțiuni și a confiscării speciale, până la concurența sumelor de 1.724.168.825 Ron, 290.786.616 USD și 34.941.924 EURO asupra acțiunilor pe care KAZ MUNAY GAZ INTERNATIONAL NV(fostă THE ROMPETROL GROUP NV) și SC OILFIELD EXPLORATION BUSINESS SOLUTIONS SA(fostă SC ROMPETROL SA) și SC ROMPETROL RAFINARE SA le dețin la societăți comerciale de pe teritoriul României.

Prin ordonanța din data de 06.05.2016 procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism — Structura Centrală au dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului în vederea recuperării pagubei cauzate prin infracțiuni și a confiscării speciale, în ceea ce privește sumele provenite din salarii, până la concurența sumelor de 1.724.168.825 Ron, 290.786.616 USD și 34.941.924 EURO, asupra sumelor de bani aflate în și cu care vor fi alimentate conturile bancare deschise de către un număr de 4 persoane fizice.

In consecinta, Bursa de Valori Bucuresti a retras de la tranzactionare actiunile companiei Rompetrol Rafinare, simbol bursier RRC, in conformitate cu Titlu II art. 111(1) lit. d din Codul BVB – Operator de Piata, in care se mentioneaza ca B.V.B. poate decide suspendarea de la tranzactionare a instrumentelor financiare in vederea mentinerii unei piete ordonate si a asigurarii accesului egal la informatia necesara deciziei de a investi (protectia investitorilor.

Investitia in instrumente financiare presupune riscuri specifice incluzand fara ca enumerarea sa fie limitativa, fluctuatia preturilor pietei, incertitudinea dividendelor, a randamentelor si/sau a profiturilor, fluctuatia cursului de schimb. Performantele trecute nu reprezinta garantii ale performantelor viitoare ale instrumentelor financiare.

[thebvbticker]